La dramo triangulo estas psikologia kaj socia modelo de homa interrilat(ad)o en transakcia analizo (TA) unua priparolita de Stephen Karpman, kiu estas uz en psikologio kaj psychotherapy
La modelo posits tri kutimaj psikologiaj roloj (aŭ roleplays) kiu homoj ofte ampleks situacio:
* La persono kiu estas ..n oni kvalifikis kiel ..n, aŭ akcept la rolo de, viktimo
* La persono kiuj(n) premoj, truddevigas aŭ persekut la viktimo, kaj
* La savisto, kiu interven el supoza dezir al helpo la situacio aŭ la malplej favorata(j).
Kiel la dramo lud el.., homoj majo subite transmet roloj, aŭ ŝanĝo taktikoj, kaj aliaj volo ofte transmet senscie al matĉo ĉi tiu. Ekzemple, la viktimo malfermas la saviston, aŭ la savisto ŝanĝiĝ al persekutanta.
"ludo" en Transakcia Analizo estas serio da transakcioj tio estas kompletiga (reciproka), kaŝita, kaj proced al antaŭvidebla rezulto. Ludoj estas ofte ..n karakteriz transmet en roloj de ludistoj nelonge antaŭ la fino. La nombro de Ludistoj majo vari*.
Ludoj tiusence, estas aparatoj uzis (ofte senscie) de persono al kre cirkonstanco kie ili povas prave sent certaj rezultintaj sentoj ( kiel kolero aŭ supereco) aŭ prave pren aŭ evit pren certaj agoj kie sia propra interna dezir malsam socia atendo. Ili estas ĉiame anstataŭas pli veran kaj plena plenkreskulo emocio kaj respondo kiu ..us pli konvena respondo.
Tri kvanta varia estas ofte utila konsideri por ludoj:
* Fleksebleco: La kapablo de la ludistoj ŝanĝi la valuton de la ludo ( tio estas, la iloj ili uz al lud ĝi). En fleksebla ludo, ludistoj povus movi de vortoj, mono, partoj de la korpo.
* Persistemo: La persisto kun kiu homoj ludas kaj alteniĝ al iliaj ludoj kaj ilia rezisto kontraŭ romp ĝi.
* Intenseco: Facilaj ludoj estas ludoj ludis en malstreĉita vojon. Malfacilaj ludoj estas ludoj ludis en streĉa kaj agresa vojo.
Sur bazo de la grado de akceptebleco kaj potenciala malutil (al), ludoj estas klasifik en tri kategorioj, reprezent sociale akcepteblaj ludoj, nedezirinda sed ne nerevokeble difekt ludoj, aŭ ludoj kiu majo rezult je treega malutil (al). Iliaj sekvaĵoj povus varii de multaj malgrandaj venĝoj (la fraŭlino kiu ten kunsido simpatiuloj kiu fosaĵo ŝia) ĝis venĝo konstru super longa periodo al ĉefa nivelo (tio estas tribunalo, mortulejo, aŭ simila). Ĉiu ludo havas rekompencon por tiuj lud ĝi. La malo de ludo ( tio estas, la metodo por romp ĝi) rest en eltrovanta kiel forpren al la aktoroj de ilia rekompenco.
No comments:
Post a Comment